loading...
ادامه تحصیل در اروپا
مبین مرادی بازدید : 383 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

دانشگاههای اروپایی ارائه دهنده ی بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی برای ترم های سپتامبر 2013 و ژانویه ی 2014


الف) کشور انگلستان: اعطای بورسیه ی تحصیلی به تعداد محدود برای دانشجویان بین المللی، درترم پائیز 2013، در مقطع لیسانس و فوق لیسانس، برای دانشجویان ممتاز با معدل 17 به بالا.
ب) کشور سوئد: ارائه ی بورسیه ی تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، ژانویه ی 2014 در مقطع کارشناسی ارشد.
ج) کشور هلند: ارائه ی بورسیه ی تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، ژانویه ی 2014، در مقطع کارشناسی ارشد.
د) کشور سوئیس: ارائه ی بورسیه ی تحصیلی برای دانشجویان بین المللی، در مقطع کارشناسی ارشد در ترم پائیز 2013.
جهت مشاهده ی رشته های ارائه شده، به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

 

 

مبین مرادی بازدید : 142 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (1)

اگر مایل به تحصیل در دوره کارشناسی در هلند هستید باید واجد این شرایط کلی باشید: داشتن دیپلم متوسطه 12 ساله (یا 11 ساله + کاردانی) با معدل 12 به بالا و نمره آیلتس آکادمیک 6 به بالا (یا معادل آن در آزمونهای تافل، کمبریج و…). اگر نمره آیلتس شما 5.5 یا 5 باشد امکان گذراندن دوره زبان در هلند نیز وجود خواهد داشت. شهریه دوره های کارشناسی بطور متعارف در حدود سالانه 7500 یورو میباشد ولی ما در اکثر موارد میتوانیم برای شما تا 3000 یورو در سال تخفیف بگیریم. بیشتر دوره ها سالانه یک بار (سپتامبر) شروع میشوند ولی در مواردی امکان شروع دوره از ترم دوم (فوریه) نیز وجود دارد. طول دوره تحصیل کارشناسی در هلند 3 یا 4 سال است. از مزایای تحصیل در هلند عبارتند از: برخورداری از حق کار نیمه وقت (20 ساعت در هفته) در طول تحصیل و دریافت ویزای کار بلافاصله پس از پایان دوره کارشناسی

 

مبین مرادی بازدید : 144 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

درجدول زیر میزان تقریبی هزینه های دانشگاهی و زندگی یک دانشجو در کره جنوبی بیان شده است. لازم به ذکر است که مقادیر اعلام شده صرفا تخمینی می باشند و ممکن است کمی با آنچه در این جدول آورده شده است متفاوت باشد (مقادیر این جدول برای محاسبه حدود هزینه های دانشجویی در کره جنوبی می باشند و ممکن است بسته به دانشگاه، شهر، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت باشند).

 

مبین مرادی بازدید : 1891 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (1)

شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور رومانی :

در رشته های پزشکی امکان انتقال دانشجو از ایران یا سایر کشورها به دانشگاه های رومانی امکان پذیر می باشد.

انگلستان  مهلت درخواست پذيرش

در مقطع ليسانس و فوق ليسانس و دکترا
پذيرش دانشجو در کشور رومانی در مقاطع ليسانس و فوق ليسانس و دکترا در سال يکبار انجام مي شود. از اواسط دی ماه شروع و در اواخر تیر ماه پایان می پذیرد.

انگلستان  مدرک زبان انگلیسی

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های رومانی مدرک زبان نیاز نمی باشد.برخلاف اکثر کشور های اروپایی که برای اخذ پذیرش دانشجویی که دانشجو باید آزمون TOEFL یا IELTS یاGRE را گذرانده باشد .درکشور رومانی جهت اخذ پذیرش نیاز به ارایه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد .
دردانشگاه های رومانی به زبانهای رومانيايی، انگليسی و فرانسه تدريس مي شود. بسته به تسلط دانشجو به يکی از سه زبان رومانيايی، انگليسی يا فرانسه دانشجو می تواند برای اخذ پذيرش اقدام کند.

انگلستان  هزینه زندگی

 

مبین مرادی بازدید : 274 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

هزینه های زندگی در روسیه

دانشجویان پس از ورود به مسکو به مدت یکسال در دوره مقدماتی زبان روسی ( پادفکت ) مشغول به تحصیل می شوند.( این دوره را می توان به صورت فشرده 6 ماهه و یا بصورت طولانی تر یعنی یکسال و نیم گذراند. )

دانشجویان می بایست به محض ورودبه مسکو گذرنامه خود راتحویل دانشگاه داده تا اقامتشان ثبت گردد. ( در غیر اینصورت شامل جریمه می گردند ) و نیز می بایست گذرنامه و مدارک اقامت را همیشه به همراه داشته باشند.

دانشجویان باید 2 هفته قبل از اینکه اقامتشان پایان یابد گذرنامه خود را برای تمدید اقامت به دانشگاه تحویل دهند ، در غیر اینصورت شامل جریمه یا دیپورت خواهند گردید.

دانشجویان می بایست از اموال خود ( پول و گذرنامه ) به دقت نگهداری نمایند.درب خوابگاه های دانشجویی در ساعات 24 الی 5 صبح بسته می باشد. دانشجویان می بایست در ساعات دیروقت شب از حضور و تردد در مکان های پر خطر و خلوت جداً بپرهیزند.

 

مبین مرادی بازدید : 153 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

تحصیلات دانشگاهی

‌آموزش‌ عالي‌ در بلژيك‌ شامل‌ تحصيلات‌ در دانشگاه‌ يا مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالي‌ است.

در مؤ‌سسات‌ آموزش عالي (HOBU)  امكان‌ تحصيل‌ در رشته‌هاي‌گوناگون ‌معماري، بهداشت،  موسيقي، نمايش‌ و غيره(  وجود دارد. برنامه‌هاي‌ آموزشي‌ طي‌ يك‌ يا دو دوره‌ انجام‌ مي‌شود. دوره‌ اول‌ آموزش‌ همراه‌ با كار عملي، براي‌ دستيابي‌ به‌ مهارت‌ همراه‌ با علم‌ و دوره‌ دوم‌ به‌ صورت‌ دانشگاهي‌ (آكادميك) همراه‌ با پژوهش‌ و همكاري‌ با ديگر دانشگاه‌هاي‌ داخل‌ يا خارج‌ از كشور است. در حال‌ حاضر حدود 30 مؤ‌سسه‌ آموزش‌ عالي‌ در بلژيك‌ فعاليت‌ دارند.

براي‌ ورود به‌ دانشگاه‌ها ارايه‌ ديپلم‌ دبيرستان‌ بلژيك‌ يا ديپلم‌ دبيرستان‌ كشورهاي‌ ديگر كه‌ به‌ تأييد وزارت‌ آموزش، تحقيقات‌ و تشكيلات1 كشور بلژيك‌ رسيده‌ باشد، الزامي‌ است. دانشجوياني‌ كه‌ مايل‌ به‌ تحصيل‌ در رشته‌هاي‌ فني‌ و مهندسي، پزشكي‌ و دندانپزشكي‌ هستند، بايد در امتحان‌ ورودي‌ نيز شركت‌ كنند. تحصيلات‌ دانشگاهي‌ در بلژيك‌ در حال‌ حاضر شامل‌ 18 رشته‌ تحصيلي‌ با 80 گرايش‌ است.

نظام‌ آموزشي‌ به‌ دو صورت‌ نيم‌ سال‌ و سالانه‌ است. هر سال‌ تحصيلي‌ شامل‌ دو نيم‌ سال‌ 13 هفته‌اي‌ يا يك‌ نظام‌ سالانه‌ 26 هفته‌اي‌ است. كشور بلژيك‌ به‌ دو منطقه‌ فرانسوي‌ زبان‌ و هلندي‌ زبان‌ تقسيم‌ مي‌شود كه‌ البته‌ در دانشگاه‌ها نيز تدريس‌ و تحصيل‌ به‌ اين‌ دو زبان‌ صورت‌ مي‌گيرد.

 

مبین مرادی بازدید : 116 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

 

هزینه های تحصیل در استرالیا :

مقررات مهاجرت در استرالیا از دانشجویان بین المللی میخواهد شواهدی مبنی بر توان پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در استرالیا را نشان دهند. این روش کمک می کند تا از کیفیت آموزش دانشجویان اطمینان حاصل شود و تحصیل در استرالیا یک تجربه امن و لذت بخش شود.

در حالی که دانشجویان بین المللی می توانند به عنوان مکمل درآمد خود مقداری پول از طریق کار نیمه وقت در استرالیا به دست آورند، شرط زندگی موفق دانشجویان تضمین این است که ایشان میزان پول کافی برای پوشش تمام هزینه های خود را داشته باشند تا مجبور نباشند به چنین کارهایی تکیه کنند.
از اول ژانویه 2010 ، نرخ پایه هزینه های زندگی تحت مقررات مهاجرت افزایش یافته است. تحت این قوانین، متقاضیان آینده ویزا دانشجویی و اعضای خانواده آنها باید وجوه زیر را برای نشان دادن توانایی نسبت به پرداخت هزینه های زندگی مورد نیاز دوره تحصیلی داشته باشند  :

 

مبین مرادی بازدید : 123 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

 

تحصیلات عالی در واشینگتن

دانشگاه واشینگتن یک دانشگاه دولتی و يکي از بهترين دانشگاه هاي جهان با رتبه بیست می باشد که دارای هزاران دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از تمام کشور هاي دنيا است. این دانشگاه در سال 1861 در شهر سیاتل آمریکا تاسیس گردید. دانشگاه واشینگتن بزرگترین دانشگاه منطقه شمال غرب آمریکا نیز می باشد. این دانشگاه دارای سه مرکز دانشگاهی به نام های University District و Tacoma و Bothell است و بیش از 500 ساختمان دارد. دانشگاه واشینگتن دارای یکی از بیشترین بودجه های دانشگاهی آمریکاست.

 

مبین مرادی بازدید : 167 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

 

شرایط ورود به دانشگاه های اتریش:

 

برای کسانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه های آزاد و سراسری هستند و فارغ التحصیل نشده اند یکی از بهترین فرصت های تحصیلی ، اخذ انتقالی از دانشگاه خود به یکی از دانشگاه های کشور اتریش می باشد. به عبارت دیگر اگر شخصی دیپلمه باشد، یعنی 12 سال تحصیل کامل داشته باشد نمیتواند مستقیما برای دانشگاه های اتریش اقدام نماید، بلکه باید قبولی در کنور دانشگاه را داشته باشد تا بتواند برای کالج اقدام کند. و کالج در اتریش تقریبا دو ترم است و کالج ها فقط به زبان آلمانی میباشد.

برای این منظور داوطلب می بایستی دانشجوی رشته مورد نظر در دانشگاه کشور خود و یا کشور دیگری که مورد تائید است باشد، در واقع پیش شرط درخواست پذیرش جهت دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور دانشگاه (سراسری یا آزاد ) در رشته و مقطع مورد نظر است.

 

مبین مرادی بازدید : 118 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

 

هفته نامه فارغ التحصیلان نوشت:

 

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ترکیه در هر سال تحصیلی موظف به پذیرش سهمیه‌ای بالغ بر 4500 دانشجوی خارجی (غیر ترک) هستند. در این راستا سازمان ÖSYM (مرکز انتخاب و جایگزینی دانشجو) ترکیه متولی برگزاری آزمونی به نام YÖS (آزمون دانشجویان خارجی) شده که همه ساله در ماه آوریل در کشور ترکیه و چند کشور منطقه به‌طور همزمان برگزار می‌شود.
با توجه به سطح معلومات دبیرستانی دانش آموزان ایرانی در مقایسه با داوطلبان سایر کشورهای منطقه و همچنین اعتبار علمی بسیار بالای دانشگاه‌های ترکیه، هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی بسیار پائین این کشور، برگزاری آزمون به زبان انگلیسی، سهل‌الوصول بودن تردد به کشور ترکیه و عوامل بسیاری از این قبیل فرصت استثنایی برای داوطلبان ایرانی مهیا شده است تا با شانس قبولی بسیار بالا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور ترکیه نصیبشان شود.

 

مبین مرادی بازدید : 242 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

چرا مهاجرت به آلمان ؟

با توجه به اینکه آلمان را قلب اروپا می گویند و این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی و موقعیت کار و شرایط زندگی و دانشگاه های متعدد و خوب هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ، شرایط خوبی را دارد ، همیشه مقصد مطمئنی برای کسانی که تصمیم به مهاجرت یا ادامه تحصیل گرفته اند بوده و هست. همینطور می توان در نظر گرفت که کشور آلمان همیشه شرایط را برای جذب نیروی کارامد و تحصیلکرده فراهم میکند و با توجه به صنعتی بودن کشور ، بازار کار فوق العاده ای را برای مهندسین در دسترس قرار می دهد.

 

مبین مرادی بازدید : 39922 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

معرفی سیستم تحصیلی فرانسه

تحصیلات عالی در فرانسه در دانشگاه ها، مدارس عالی مهندسی و مؤسسه های هنرهای زیبا امکان پذیر است. کسانی می توانند به دانشگاه ها و مؤسسات فوق راه یابند که دیپلم دبیرستان را گرفته باشند. برای ورود به مراکز آموزش عالی دیگری مانند مدارس عالی دولتی (Ecole Nationale)، مدارس عالی خصوصی و نیز مؤسسه هایی که برای تربیت نیروهای متخصص تأسیس شده اند، از داوطلبان امتحان تخصصی می گیرند. در فرانسه شرط ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای خارجیان قبولی در امتحان ورودی سراسری زبان است.

پس از برگزاری کنفرانس اروپا در سال 1998 که طی آن تصمیم گرفته شد کشورهای اروپایی برای تسهیل در مقایسه و تشخیص مدارک تحصیلی در قالبی یکسان اعطای مدرک نمایند، نظامی جدید برای مقاطع تحصیلی آموزش عالی در کشور فرانسه مشهور به LMD -- Licence, Master, Doctorat اعلام گردید که از سال 2002 به اجرا در آمد.

مبین مرادی بازدید : 163 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

تحصیل در سوئد

کشور سوئد در سالهای اخیر یکی از بهترین فرصتهای تحصیلی برای دانشجویان به شمار می آید. سطح بالای دانشگاهها از نظر آموزشی ،رشته‌های به زبان انگلیسی و نیز موقعیتهای اقامتی پس از تحصیل از جمله مهمترین دلایل جذب دانشجو از سراسر دنیا به سوئد است.
در ادامه  مطلب به صورت کامل به برخی عناوین مهم در رابطه با تحصیل در سوئد پرداخته می‌شود.

 

مبین مرادی بازدید : 131 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

چرا تحصیل در انگلستان (بریتانیا)

بریتانیا به عنوان یکی از برترین کشورهای مناسب برای ادامه تحصیل در تمام جهان، رشد کرده است. به واسطه قدمت برتر و چند صد ساله خود و همچنین وجود موسسات عالی رتبه در گوشه و کنار این کشور و انعطاف پذیری بسیار بالای آن نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، بایستی دانشجویان بین المللی فراوانی را تربیت کند که سایر کشورهای انگلیسی زبان، قادر به انجام آن نمی باشند. اما چه عواملی، موجب برتری و برجسته شدن بریتانیا شده است؟ چرا باید به بریتانیا، به عنوان کشوری برای ادامه تحصیلات بین المللی خود سفر کنید؟

 

مبین مرادی بازدید : 161 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

این کشور یکی از ثروتمندترین ممالک جهان است که بدلیل جمعیت کم آن و رفاه اجتماعی بالا، امکان کار برای فارغ التحصیلان در آن بسیار بالاست. هزینه های زندگی مجردی سالانه 85.000 کرون (معادل 10.300 یورو) تخمین زده میشود. دانشجویان مجازند در هفته 20 ساعت کار کنند

تحصیل در بعضی از دانشگاه های نروژ که رتبه های یسیار عالی جهانی نیز دارند رایگان می باشد. رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی فقط در مقطع فوق لیسانس موجود است و در مقطع لیسانس به زبان نروژی است.

 

 

درباره ما
Profile Pic
این سایت فقط در راستای راهنمایی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند ایجاد شده است و هیچ گونه فعالیتی در راستای اعزام دانشجو به خارج ندارد. لطفا جهت حمایت از سایت و ادامه فعالیت سایت فقط یکبار بر روی تبلیغات سایت کلیک کنید مدیر سایت : مبین مرادی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما علاقمند به تحصیل در کدام یک از کشورهای اروپایی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 838
  • بازدید سال : 4,236
  • بازدید کلی : 109,134