loading...
ادامه تحصیل در اروپا
مبین مرادی بازدید : 162 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

تحصیل در سوئد

کشور سوئد در سالهای اخیر یکی از بهترین فرصتهای تحصیلی برای دانشجویان به شمار می آید. سطح بالای دانشگاهها از نظر آموزشی ،رشته‌های به زبان انگلیسی و نیز موقعیتهای اقامتی پس از تحصیل از جمله مهمترین دلایل جذب دانشجو از سراسر دنیا به سوئد است.
در ادامه  مطلب به صورت کامل به برخی عناوین مهم در رابطه با تحصیل در سوئد پرداخته می‌شود.

 

تحصیل در سوئد

کشور سوئد در سالهای اخیر یکی از بهترین فرصتهای تحصیلی برای دانشجویان به شمار می آید. سطح بالای دانشگاهها از نظر آموزشی ،رشته‌های به زبان انگلیسی و نیز موقعیتهای اقامتی پس از تحصیل از جمله مهمترین دلایل جذب دانشجو از سراسر دنیا به سوئد است.
در ادامه به صورت تیتر وار به برخی عناوین مهم در رابطه با تحصیل در سوئد پرداخته می‌شود. در صورتی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در سوئد هستید می‌توانید از خدمات مشاوره مهاجرت استفاده کنید و یا فرم درخواست ما را پر کنید.

هزینه تحصیل در سوئد

هزینه تحصیل بر اساس هزینه دانشگاه برای آموزش به هر دانشجو در رشته مربوطه است که بین 70000 کرون تا 150000 کرون متغیر است. لازم به ذکر است این هزینه سالیانه می باشد.
البته دانشجویان خارج از اروپا که از تحصیلات رایگان بهره مند شده اند تا پایان دوره تحصیلی خود از خدمات رایگان برخوردار هستند.

هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی یک دانشجو در کشور سوئد با در نظر گرفتن اجاره خوابگاه وغذا ـ رفت و آمد ـ حدود 3500 کرون می‌باشد. این هزینه‌ها در شهرهای مختلف متفاوت است. همچنین عوامل بسیاری در تغییر این مبلغ سهم دارند. مانند داشتن فرزند، نیاز به شرایط خاص، محل زندگی و …

اخذ پذیرش جهت دانشگاه‌های سوئد

اکثر دانشگاه‌های معتبر سوئد به انگلیسی تدریس دارند.برای ورود به دانشگاه‌ها داشتن مدرک معتبر بین‌المللی زبان در اکثر موارد الزامی است. گذراندن دوره پیش دانشگاهی و یا دیبلم چهار ساله نظام قدیم نیز اجباری است.

کار در سوئد

دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی هستند اجازه کار در سوئد را دارند ومی‌توانند به صورت نیمه وقت کار کنند. این قانون شامل همراه(برای مثال همسر) دارنده ویزای تحصیلی نمی‌شود.(اطلاعات بیشتر در مورد کار در سوئد و قوانین مربوطه را می‌توانید با عضویت در خبرنامه و یا صفحه کار در سوئد به دست آورید.

ترم‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سوئد

1. ترم پاییز
2. ترم بهار

معمولا در ترم بهار تعداد رشته ها محدودتر هستند.
سیستم آموزشی به صورت ترمی و زبان آموزشی در مقطع لیسانس برای اکثر رشته‌ها سوئدی است(به استثنای چند رشته معدود). اکثر رشته‌ها در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی هستند.

مدارک مورد نیاز متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد

(مشاورین ما آماده راهنمایی شما قبل از ارسال مدارک هستند.)
مدرک دیپلم, مدرک پیش دانشگاهی, ریز نمرات دیپلم و ریز نمرات پیش دانشگاهی.(کپی تائید شده)
مدرک دانشگاهی (فوق دیپلم, لیسانس, فوق لیسانس), ریز نمرات (>فوق دیپلم, لیسانس, فوق لیسانس).(کپی تائید شده). شماره تماس و نام فردی در دانشگاه که این مدارک را تائید کرده نیز باید در زیر این مدارک قید شود تا مسولان دانشگاه سوئد در صورت لزوم بتوانند با او تماس بگیرند. ( متقاضیان فوق لیسانس )
ترجمه تائید شده کلیه مدارک در بند 1
ترجمه تائید شده کلیه مدارک در بند 2 ( متقاضیان فوق لیسانس )
سابقه کار(در صورت دارا بودن) اگر نامه سابقه کار به فارسی است, ترجمه تائید شده آن نیز مورد نیاز است.
2 سری کپی از تمامی صفحات پاسپورت .
1 سری کپی از تمامی صفحات شناسنامه .
6 قطعه عکس رنگی مخصوص پاسپورت .
CV به زبان انگلیسی
مدرک TOFEL یا IELTS و نمرات کسب شده.
شایان ذکر است مدارک فوق به صورت کلی مطرح شده‌اند و برای هر رشته و دانشگاه بر حسب سطح آموزشی و رشته ارائه شده ممکن است متغیر باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت فقط در راستای راهنمایی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند ایجاد شده است و هیچ گونه فعالیتی در راستای اعزام دانشجو به خارج ندارد. لطفا جهت حمایت از سایت و ادامه فعالیت سایت فقط یکبار بر روی تبلیغات سایت کلیک کنید مدیر سایت : مبین مرادی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما علاقمند به تحصیل در کدام یک از کشورهای اروپایی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 824
  • بازدید سال : 4,222
  • بازدید کلی : 109,120