loading...
ادامه تحصیل در اروپا
مبین مرادی بازدید : 166 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)
 

شرایط ورود به دانشگاه های اتریش:

برای کسانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه های آزاد و سراسری هستند و فارغ التحصیل نشده اند یکی از بهترین فرصت های تحصیلی ، اخذ انتقالی از دانشگاه خود به یکی از دانشگاه های کشور اتریش می باشد. به عبارت دیگر اگر شخصی دیپلمه باشد، یعنی 12 سال تحصیل کامل داشته باشد نمیتواند مستقیما برای دانشگاه های اتریش اقدام نماید، بلکه باید قبولی در کنور دانشگاه را داشته باشد تا بتواند برای کالج اقدام کند. و کالج در اتریش تقریبا دو ترم است و کالج ها فقط به زبان آلمانی میباشد.

برای این منظور داوطلب می بایستی دانشجوی رشته مورد نظر در دانشگاه کشور خود و یا کشور دیگری که مورد تائید است باشد، در واقع پیش شرط درخواست پذیرش جهت دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور دانشگاه (سراسری یا آزاد ) در رشته و مقطع مورد نظر است.

برای این منظور با اخذ گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه خود به همراه ریزنمرات تایید شده و گواهی عدم منع تحصیلی در دانشگاه خود به همراه سایر مدارک مورد نیاز، پرونده شما جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر وین و سایر شهرهای اتریش بازگشایی می شود، لازم به توضیح است در این روش واحدهایی که شما در دانشگاه اولیه خود گذرانده اید مورد ارزیابی قرار می گیرد و نیاز به گذراندن مجدد این واحد ها در دانشگاه مقصد نمی باشد.

در اتریش حدود 18 دانشگاه و 110 مرکز آموزشی وجود دارد که زبان ملی و تدریس آلمانی می باشد البته در دوره دکتری و در بعضی دانشگاه های خصوصی می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد. بهترین دانشگاه آن دانشگاه وین دارای رتبه 84 در جهان و رتبه 15 در اروپا می باشد.

نکته : برای اخذ پذیرش برای دانشجویان خارجی نیاز به مدرک زبان آلمانی نمی باشد و دانشجو می تواند پس از اخذ پذیرش در کشور مربوطه دوره های زبان را طی کند. برای افرادی که آشنایی به زبان آلمانی ندارند سه ترم نیاز است که دوره زبان بگذرانند. هزینه دوره زبان برای هر ترم 380 یورو میباشد.

اتریش مهد موسیقی و معماری در دنیا بوده و دانشجویان فارغ التحصیل مخصوصا در این رشته ها دارای امتیاز بالایی در کل دنیا جهت ادامه تحصیل و کار می باشند. و هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها در تمامی مقاطع و درتمام رشته ها تک نرخی و تقریبا رایگان می باشد.

شهریه هر ترم 380 یورو ( نصف شهریه دانشگاه آزاد در مقطع لیسانس و یک چهارم شهریه دانشگاه آزاد در مقطع فوق لیسانس) می باشد، که با شرایط معدلی مختلف بیشتر این مبلغ نیز به دانشجو مسترد می گردد .

نکته : بعضی از دانشگاه ها مانند گراتس این شهریه را در صورتی که دانشجوی ایرانی حداقل 9 واحد در ترم گذرانده باشد به صورت کامل برمی گرداند.

نکته ها:

اگر شخصي در ايران ليسانس دانشگاه آزاد باشد نمي تواند براي فوق ليسانس نا پيوسته اقدام کند بلکه بايد براي مقطع فوق ليسانس پيوسته درخواست دهند و بعد از ورود به دانشگاه درخواست ارزشيابي مدارک تحصيلي خود را دهد که آنجا معلوم مي شود از کدام ترم ليسانس مي تواند تحصيلات خود را شروع کند و پيوسته تا فوق ليسانس ادامه دهد

ليسانسيه هاي دانشگاه هاي دولتي ميتوانند براي فوق ليسانس اقدام کنند اما اين باز هم بستگي به خود دانشگاه در اتريش دارد زيرا سطح تحصيل اتريش نسبت به ايران يک سال جلو تر است و شايد بعضي از واحد هاي آنها را بپذيرند و يک سال پايين تر بنشيند و بعد مي تواند ادامه تحصيل دهد .

بطور کلي بايد مدارک تحصيلي به اتريش فرستاده شود و خود دانشگاه با توجه به ريز نمرات متقاضي تعيين کند که شخص از چه ترمي در اتريش مي تواند شروع به ادامه تحصيل نمايد

براي دکترا در اتريش خيلي سخت مي توان اقدام کرد زيرا بايد در اتريش استاد راهنما پيدا شود و معمولا اين امر با موفقيت امکان پذير. به دانشجويان متقاضي دوره دکترا پيشنهاد شود که حتماٌ اول دوره فوق ليسانس بگذرانند و بعد براي دکترا اقدام کنند.

در اتریش برای ورود به دانشگاه ها متقاضیان باید به زبان آلمانی آشنایی داشته باشند

مهلت ثبت نام:

برای دوره سپتامبر: مهلت ارائه مدارک اول ژانویه
برای ورودی فوریه: مهلت ارائه مدارک اول آگوست

هزینه های اقامت و زندگی در اتریش:

-  هزینه اقامت در پانسیون با اتاق مستقل با امکانات متفاوت در حدود 180 تا 300 یورو می باشد .
-  هزینه خوراک کاملا بستگی به فرد دارد و در حدود 200 تا 350 یورو در ماه قابل پیش بینی است .
-  دانشجو به صورت پاره وقت دارای اجازه کار می باشد .

ما با حضور خود در این منطقه در زمینه اخذ و پذیرش و اعزام دانشجو به دانشگاههای اتریش آماده خدمتگزاری به جوانان و دوستان علاقمند به تحصیل و کسب درجات عالیه علمی در این کشور اروپایی می باشیم .

مدارک لازم:

مدارک زیر با توجه به شرایط تحصیلی مورد نیاز است:

ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم
ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات پیش دانشگاهی
ترجمه رسمی مدرک لیسانس و ریز نمرات لیسانس
ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه
ترجمه رسمی کارت پایان خدمت ویژه آقایان
اسکن و کپی صفحه اول پاسپورت و صفحاتی که دارای مهر است
نامه قبولی در کنکور
گواهی اشتغال به تحصیل در رشته مربوطه از دانشگاه
12 قطعه عکس رسمی پاسپورتی

لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصیلی باید به تایید سفارت اتریش برسد.

 

نحوه اخذ ویزا و مدارک لازم برای سفارت:

در خواست ویزا باید شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست روادید امتناع خواهد کرد. بررسی مدارک توسط سفارت معمولا 2 تا 3 ماه طول میکشد.

سه نسخه فرم درخواست ویزا که میتوانید از سفارت تحویل بگیرید.
3 قطعه عکس جدید
گذرنامه با مدت اعتبار حداقل 6ماه + 2 سری کپی
شناسنامه + 2سری کپی
گذرنامه و شناسنامه همسر + 2سری کپی
گواهی عدم سوء پیشینه + 2سری کپی
اصل و 2سری کپی از پذیرش تحصیلی
اصل و 2سری کپی از مدارک تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی
اصل یا کپی ترجمه مدارک تحصیلی با تایید سفارت اتریش
تعهد نامه مالی که مبلغ 7000یورو در حساب خود باید داشته باشید

آدرس سفارت اتریش:
تهران، نیاوران، بلوار باهنر، خیابان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، بن بست میر ولی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت فقط در راستای راهنمایی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در خارج را دارند ایجاد شده است و هیچ گونه فعالیتی در راستای اعزام دانشجو به خارج ندارد. لطفا جهت حمایت از سایت و ادامه فعالیت سایت فقط یکبار بر روی تبلیغات سایت کلیک کنید مدیر سایت : مبین مرادی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما علاقمند به تحصیل در کدام یک از کشورهای اروپایی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 837
  • بازدید سال : 4,235
  • بازدید کلی : 109,133